Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dziwny podział umiejętności.
#1
Nie do końca rozumiem umiejętności postaci. Których jest tylko 8. To dość mało, zważając na to, że to gra przeglądarkowa  i  gra tylko na takich atrybutach liczbowych ma pole do popisu, bo nie istnieje żaden gameplay rodem z FIFY, czy PESa. 

Atrybutów powinno być przynajmniej z 20-30. Kolejnym problemem jest to, że nie wybieramy u postaci np. lepszej nogi, wzrostu, czy wagi. To dość mocno ogranicza taktyki, różnorodność. Wiem, że i obecnie overall nie jest najważniejszy, tylko dużą rolę odgrywają główne umiejętności na poszczególną pozycję, bądź co bądź, to dość biedna wieloaspektowość. Wtedy można byłoby w klubie (poza właścicielem i asystentem) ustanawiać także trenerów i ewentualnie skautów. Bo liczyłoby się szukanie zawodników pod taktykę, szukanie perełek, które podchodzą ze swoimi atrybutami pod silnik gry. Możliwe wtedy byłyby pojedynki "Dawida z Goliatem", gdzie "Dawid" pomimo mniejszego overallu mógłby dawać sobie radę z większymi overallami, poprzez niegłupie rozrządzanie swoimi punktami energii na atrybuty.
Wtedy także niemożliwe byłoby, że jest tylko jeden możliwy poradnik do gry, że napastnik ma trenować najlepiej to i to, pomocnik to i to itd. Byłyby rożne "szkoły", co najlepiej trenować, żeby odnosić sukcesy postacią w grze. Bo jeden miałby swoją postać bazującą głównie na technice i ustawianiu się w polu karnym, natomiast drugi cechowałby się dużą szybkością i zwinnością pod bramką przeciwnika. Inną sytuacją byłaby sytuacja podbramkowa, jeśli zawodnik ma piłkę na słabej nodze (a nie trenował jej) to miałby o wiele mniejszą szansę na wykorzystanie sytuacji podbramkowej. 


Kolejny błąd to boostingi. Jak zacząłem grać w tą grę, myślałem przez pierwsze minuty, że to jest fajne rozwiązanie, że  są to faktycznie jakieś "specjalności" zawodników. Jednak się rozczarowałem. 
Przecież to można byłoby tak fajnie rozwinąć.
Np. kontrola piłki dodawała by % do atrybutu "kontrola piłki" (jeśli oczywiście by istniał), specjalność "1 vs 1" zwiększałby procent podczas meczu, że zawodnik wygra pojedynek 1 vs 1. I tak dalej. Oczywiście skonstruować to w taki sposób, że na jedną specjalność zbiera się długo (mniej więcej tyle jak na jeden duży boost obecnie), żeby te specjalności były faktycznie czymś specjalnym. To zwiększyłoby z pewnością zainteresowanie się mini boostingami na aukcjach, co znaczy, że gracze chętniej kupowaliby kredyty za prawdziwe pieniądze.

Kolejną sprawą byłyby transfery i wypożyczenia. Często w samej rozmowie, kiedy nakłania się zawodnika do dołączenia do klubu, da się rozpoznać, czy zawodnik będzie grał w tą grę, czy wszedł do gry tylko na kilka dni. Takie manualne "ocenianie potencjału zawodnika", czy on za tydzień będzie miał tego overall'u więcej i tym samym zwiększy swoją szansę na dobre statystyki w sezonie, czy on za kilka dni będzie stał ze swoim overall'em w tym samym miejscu. Na tych "ambitniejszych" można byłoby zarabiać, wtedy nawet stosunkowo młody klub, poprzez dobry skauting, mógłby wzbogacić się w miarę szybko. Można także byłoby popracować nad bardziej rozbudowanymi umowami (jak też np. % od następnego sezonu, czy premię jeśli piłkarz zdobędzie jakieś trofeum, lub zdobędzie określony OVR).

To wszystko prowadzi do tego, że gra oddaje wrażenie monotonnej, bo trzeba wiedzieć tylko, że na każdą pozycję są 3 umiejętności, które trzeba głównie trenować, że trzeba podwyższać swój overall i wymagać max. pensji od klubów. I tak codziennie, szybciej dojdziesz oczywiście poprzez kredyty, przez co wiele ludzi ocenia tą grę jako p2w. Co akurat w dzisiejszych czasach jest normalne, twórcy muszą jakoś zarabiać, a także dać możliwość osobom, które chcą szybciej wspiąć się na szczyt, a nie szkoda im na to pieniędzy. Jednak jeśli byłoby więcej atrybutów nie byłoby to takie "overpowered" i skłoniłoby to graczy do mądrzejszego rozplanowywania atrybutów. 

Dużym plusem, za który trzeba pochwalić twórców to pojedynki na triki, fajnie rozbudowany dodatek do gry.
[Obrazek: 3f468c1dbdf78.png]
Odpowiedz
  


Wiadomości w tym wątku
Dziwny podział umiejętności. - przez Zenek Męczywór - 07.07.2019, 01:17
RE: Dziwny podział umiejętności. - przez Arcire - 08.07.2019, 11:34
RE: Dziwny podział umiejętności. - przez darHen - 09.07.2019, 13:11
RE: Dziwny podział umiejętności. - przez Alex123 - 10.07.2019, 18:15
RE: Dziwny podział umiejętności. - przez gaddam20 - 11.07.2019, 11:31

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości