Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TRENING
#1
1. Trening podstawowy
To trening w którym możemy rozwijać nasze umiejętności i jako nagrodę otrzymywać paczki z przedmiotami lub mini boostingi.
  • Aby wykonać 1 trening potrzebujemy 1 energii oraz określoną ilość euro i czasu.
  • Trening drożeje wraz z rozwojem umiejętności oraz wydłuża się jego czas. 
  • Jeśli wykorzystamy w ciągu doby więcej niż 200 energii wówczas pojedynczy trening zaczyna kosztować nas 2 pkt energii i ta cena rośnie wykładniczo za każde 100 pkt energi. Czyli powyżej 300 UM danego dnia płacimy 4 pkt energii, powyżej 400 UM płacimy 8 pkt energii itd.
  • Jednocześnie w tym samym czasie możemy mieć 2 aktywne treningi(różnych umiejętności).
Do wyboru mamy 8 umiejętności - każda z nich spełnia określone role. 

- Gra ofensywna - zwiększa umiejętności naszego zawodnika podczas ataku. Podstawowa umiejętność dla Napastników a także Pomocników

- Gra defensywna - zwiększa umiejętności naszego zawodnika podczas obrony.Podstawowa umiejętność dla Bramkarzy i Obrońców

- Rozgrywanie - umiejętność skutecznego podawania. Im więcej umiejętności tym większa szansa na dokładne podanie. Podstawowa umiejętność dla Pomocników i linii środkowej.

- Stałe fragmenty - umiejętność ta przejmuje rolę ataku/obrony jeśli akcja będzie wynikać ze stałego fragmentu.  Mamy rzut karny? Skuteczność wynikać będzie przede wszystkim z tej Umiejętności (to samo tyczy Bramkarza).

- Pressing - umiejętność ta zmusza przeciwnika do popełniania błędów, matematycznie zaś jednocześnie obniża siłę przeciwnika (jeśli mamy więcej pressingu niż on) oraz zwiększa o tę różnicę poziom losowości. Mając więcej pressingu łatwiej będzie odebrać piłkę, zmusić bramkarza do złego podania itd.
 
- Skuteczność - wpływa pośrednio na wszystkie pozostałe Umiejętności niwelując przypadkowość w meczu. Na maksymalnym poziomie Skuteczności praktycznie przestaje zawodnika obowiązywać czysta losowość a liczyć się będą wyłącznie wyniki starć linia vs linia czy gracz vs gracz

- Czytanie gry - umiejętność, która nie wpływa na inne czynniki ale pozwala przewidywać zawodnikowi np przyszłe podanie, kierunek strzału czy do kogo zagra przeciwnik. W przypadku np Bramkarza - pozwoli ocenić lepiej w którą stronę strzeli Napastnik.

- Kondycja - jest to specjalna Umiejętność która wpływa na wszystkie pozostałe Umiejętności.
Na początku każdego spotkania silnik wybiera gracza z największą ilością posiadanej kondycji spośród 22 zawodników na boisku i to ów gracz jest odniesieniem do reszty zawodników.
Jest on w stanie zagrać na 100% swoich umiejętności przez całe spotkanie (90 minut BEZ doliczonego czasu oraz dogrywek).

Następnie każdemu pozostałemu zawodnikowi silnik proporcjonalnie na podstawie porównania kondycji gracza z osobą , która posiada największą ilość wytrenowanej kondycji oblicza ilość minut, w których gracz będzie grał poniżej swoich możliwości (tzw. mocy)

Zmiany zawodników przeprowadzone podczas meczu oraz założone przedmioty (dozwolona jest rotacja umiejętności) mają wymierny wpływ na mecz ponieważ kondycja przeliczana jest dynamicznie przez cały okres trwania spotkania. 

Cytat:Przykład:
Gracz A posiada największą ilość wytrenowanej kondycji (70 UM), wobec czego gra na 100% swoich możliwości przez całe spotkanie. Gracz B posiadający 35 UM kondycji, czyli równo 50% mniej wytrenowanej kondycji aniżeli gracz A gra na 100% swoich możliwości przez 50% czasu spędzonego na boisku, czyli przez pierwsze 45 minut. Po 45 minucie graczowi B zaczyna spadać ogólna moc w meczu o 2% na każdą 1 minutę. Oznacza to tyle, że gracz B pod koniec meczu będzie grał na 10% swojej mocy, mimo że np w 70 minucie będzie grał jeszcze na 70% swoich możliwości.

Jedna ważna kwestia, o której wspomniano wyżej - w przypadku doliczonego czasu gry oraz dogrywki gracz z największą ilością wytrenowanej kondycji również zaczyna tracić swoją ogólną moc. 

Jeżeli dojdzie do sytuacji, w której większość zawodników będzie miała kondycję rozwiniętą na podobnym poziomie wówczas początkowy spadek mocy zostanie zaobserwowany między 70 - 80 minutą.

Kondycja jest umiejętnością o tyle ważną, że klub w którym zawodnicy będą odpuszczać trening tej umiejętności będzie miał ekstremalnie trudne zadanie by wygrać spotkanie, mimo innych umiejętności rozwiniętych przez graczy na wysokim poziomie, ponieważ po połowie każdy z graczy obniży swoją moc o prawie 50%. Jak najbardziej więc da się ograć dużo lepszy klub w przypadku gdy przeciwnicy posiadają dobrze rozwiniętą umiejętność kondycji.

2. Centrum szkoleniowe (CS)
W tym treningu mamy możliwość szybkiego wykorzystania energii na trening dowolnej umiejętności.
  • Z centrum szkoleniowego możemy skorzystać raz w ciągu doby. 
  • Mamy możliwość wyboru jaką ilość energii chcemy wykorzystać - maksymalnie jest to 150 punktów energii. 
  • Koszt treningu w centrum szkoleniowym jest droższy o 20% w stosunku do treningu podstawowego jednak nie tracimy czasu na jego wykonanie. 
  • Za trening w CS nie otrzymujemy nagród w postaci paczek z nagrodami ani boosterów.
  • CS pozwala nam na szybki trening bez poświęcania czasu jednak za karę nie otrzymujemy żadnych bonusów oraz płacimy za taki trening więcej euro.

3. Trening klubowy
Jest to trening drużynowy, który odbywa się codziennie przez godzinę. Godzinę rozpoczęcia treningu ustala zarząd klubu. Aby uczestniczyć w treningu zawodnik musi wybrać 1 umiejętność którą chce trenować danego dnia oraz zapisać się w trakcie trwania treningu (60 minut).
Zawodnik nie może zapisać się wcześniej na trening ani zrezygnować w trakcie jego trwania.

Wysokość wytrenowanej umiejętności zależy od:
  • Ilości zawodników którzy zapisali się na trening
  • Poziomu boiska treningowego (1-10 LVL w rozbudowie stadionu)
Podstawa treningu klubowego przy 1 LVL boiska treningowego to równowartość wytrenowania 20 pkt energii. Boisko treningowe na 10 LVL zwiększa podstawę treningu do maksymalnie 60 pkt energii.
Jako karę odejmujemy od podstawy treningu dwukrotność brakujących graczy (Klub ma 18 zawodników, zapisało się 10 czyli brakuje 8 zawodników na treningu - odejmujemy 16 pkt kary). 


4. Trening tricków
Trening tricków nie ma nic wspólnego z treningiem umiejętności - nie ma również wpływu na zawodnika podczas meczu.
Tricki są ściśle powiązane z modułem pojedynki na tricki, jeżeli więc chcesz odnieść sukces w walkach na tricki musisz pilnie uczyć się tricków oraz zwiększać ich siłę.
W grze mamy dostępnych 15 różnych tricków uszeregowanych według siły startowej (cyfra w hexagonie od 10 do 24). Każdy trick posiada 10 poziomów nauki (gwiazdka).
Trenując trick na wyższy poziom zwiększamy jego siłę. Czas treningu zwiększa się wraz ze wzrostem siły tricku.

Cytat:Zasada działania:
Aby rozpocząć trening tricku gracz musi wybrać trick, którego chce się nauczyć oraz w zależności od poziomu nauki dobrać odpowiednie współczynniki.
Współczynniki są to cyfry od 1 do 10. Aby nauka tricku została zakończona pozytywnie gracz musi odgadnąć wszystkie wymagane współczynniki.
Każdorazowo po zakończeniu treningu otrzymamy raport w wiadomości poczty czy zakończył się on powodzeniem.

Im wyższy poziom nauki tym więcej współczynników musimy poprawnie wytypować oraz sama nauka trwa dłużej niż w przypadku początkowych poziomów. Tricków możemy uczyć się w dowolnej kolejności, jednakże musimy pamiętać o tym, że lepszy trick = więcej punktów w pojedynku na tricki, ale jednocześnie dłuższy czas nauki.

W przypadku gdy uda się nam poprawnie wytypować współczynnik w nagrodę otrzymamy paczki

Obowiązuje limit dzienny - możemy się nauczyć maksymalnie 3 poziomy tricku.
Odpowiedz
#2
Z uwagi na mnogość zapytań m.in. na Support, z prośbami o uszczegółowienie wpływu umiejętności na mecz, uchylamy rąbka tajemnicy i trochę uściślamy za co odpowiada dana umiejętność. Jednocześnie podkreślamy, że silnik nie uległ żadnym modyfikacjom oraz, że to Gracze powinni samodzielnie analizować zachowania swego piłkarza podczas meczu, jak i wyniki spotkań w klubie, a nie prosić Administrację o pomoc w rozwiązywaniu problemów taktycznych.

Umiejętności główne:

- Gra ofensywna - zwiększa umiejętności zawodnika podczas ataku. Umiejętność główna dla napastników, jeśli chodzi o strzały z akcji.

- Gra defensywna - zwiększa umiejętności zawodnika podczas obrony. Umiejętność główna dla bramkarzy i obrońców, jeśli chodzi o interwencje w trakcie akcji.

- Rozgrywanie - umiejętność skutecznego podawania/rozgrywania. Umiejętność główna dla pomocników do podawania i odbioru piłki w środkowej strefie boiska.

Umiejętności modyfikacyjne:

- Pressing - umiejętność ta zmusza przeciwnika do popełniania błędów (np. złe podanie, strata piłki, niecelny strzał) poprzez zwiększenie losowości i zmniejszenie wpływu skuteczności). Pressing obniża umiejętność główną przeciwnika w przypadku pojedynków 1 vs 1 w sytuacji, kiedy PRZECIWNIK ma piłkę (proporcjonalnie o stosunek między jego skutecznością a naszym pressingiem).

- Skuteczność - umiejętność ta zwiększa szansę na wykonanie danej czynności na boisku (zmniejsza losowość oraz wpływ pressingu). Skuteczność obniża umiejętność główną przeciwnika w przypadku pojedynków 1 vs 1, kiedy MY mamy piłkę (proporcjonalnie o stosunek między jego pressingiem a naszą skutecznością).

Umiejętności specjalne:

- Stałe fragmenty - umiejętność ta przejmuje rolę ataku/obrony, jeśli akcja będzie wynikać ze stałego fragmentu (rzut: karny, rożny, wolny). Przykładowo dla obrońcy, podczas bronienia rzutu rożnego, liczy się stały fragment, a nie gra defensywna.

- Czytanie gry - umiejętność, która nie wpływa na inne czynniki, ale pozwala przewidywać zawodnikowi np. kierunek strzału czy do kogo/w jakim kierunku zostanie zagrana piłka. Ważna umiejętność dla bramkarza pozwalająca ocenić kierunek strzału.

- Kondycja - wpływa na wszystkie pozostałe umiejętności.
Na początku każdego spotkania silnik wybiera gracza z największą ilością wytrenowanej kondycji spośród 22 zawodników na boisku i to ów gracz jest odniesieniem do reszty zawodników.
Jest on w stanie zagrać na 100% swoich umiejętności przez całe spotkanie (90 minut BEZ doliczonego czasu oraz dogrywek - powyżej tego czasu wszyscy już tracą siły).

W tym miejscu warto zauważyć, że pewne UM dla danej pozycji są mniej potrzebne w trakcie meczu (tj. dają mniejszy bonus), jak np. pressing u napastnika i skuteczność u bramkarza.


JAKI POWINIENEM MIEĆ SET?

Każda z tych umiejętności wpływa na coś innego i nie istnieje jeden idealny set dla danej pozycji. Zestaw umiejętności, jakie powinien mieć zawodnik, zależy od tego silna jest jego drużyna (czy częściej gra ofensywnie, czy defensywnie). Zależy również od tego jaki zestaw przedmiotów posiada przeciwnik (jeśli ma 4x główną UM, to zakładając 1-2 przedmioty modyfikacyjne możemy zniszczyć mu większość bonusu z tej umiejętności, sami jednak tracąc własną główną UM z braku przedmiotów na nią).

Do tego dochodzi kondycja oraz stałe fragmenty. Kondycja na obecnym etapie gry jest obowiązkowa dla zawodników grających całe spotkanie.

Stałe fragmenty są kluczowe przy karnych, wolnych i rożnych (w skrajnych przypadkach można mieć niemal 100% efektywności ze stałych fragmentów, dlatego nie warto skreślać tej umiejętności)

Sety powinny być kombinacjami UM podstawowych z UM modyfikacyjnymi oraz specjalnymi - w zależności od kontekstu wydarzeń na boisku i działań przeciwnika.
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości