Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MECZ - USTAWIENIE I TAKTYKA
#1
Jak działa silnik meczowy

1. Ciągłość akcji + sektory na boisku
Postaraliśmy się maksymalnie wyeliminować sytuacje w których w danej minucie piłka jest na polu karnym gości a w kolejnej minucie pada gol z wolnego dla gości. 
Silnik stara się zachować ciągłość akcji - jeśli w 5 min widzimy Faul i czerwoną kartkę to akcja w 6 minucie rozpocznie się od rzutu wolnego a nie od losowego komentarza. Po straconej bramce pokonana drużyna zacznie od środka boisk, po interwencji Bramkarza ratującego się wybiciem poza linię boczną zobaczymy w kolejnej minucie rzut rożny.
Stworzyliśmy kilkanaście sektorów na boisku i przechowujemy informację gdzie aktualnie jest piłka i kto ją ma. Dzięki temu możemy w przyszłości wprowadzać nowe rodzaje akcji/zagrań itd.
Jesteśmy mocno ograniczeni czasem 90 minut/akcji więc mimo wszystko mogą się zdarzyć sytuacje gdzie akcja przechodzi o 2 sektory boiska w czasie 1 minuty (długie zagrania itd).

2. Proporcjonalne porównania linii taktycznych.
W trakcie meczu liczona jest siła 3 podstawowych linii: atak, pomoc, obrona. W ich skład wchodzą różni zawodnicy w zależności od ustawienia i taktyki klubowej.
Aby akcja przesunęła się dalej(lub została przerwana) siła danej formacji musi być odpowiednia wyższa  niż siła przeciwnej linii. 
Zastosowaliśmy jednak system proporcjonalny zamiast większościowego 

Cytat:Przykład:
Klub A ma 10.000 pkt Ataku a Klub B 9.999 pkt Obrony - nie znaczy to, że klub A będzie ciągle strzelał bramki ponieważ ma tylko 50.01% sumy obu linii.
W tym konkretnym przypadku mamy praktycznie sytuacje 1:1 - raz uda się pokonać obrońców raz nie.
Dzięki temu ustawienia nastawione na defensywne/ofensywę będą mieć bardzo wymierny wpływ na sytuację na boisku.

Cytat:Przykład:
Ustawiając się 5x3x2 mamy 5 zawodników w Obronie a więc bardzo dużą moc obrony. Jeśli przeciwnik zagra 4x4x2 to jego siła ataku, nawet ze wzmocnieniem z linii pomocy będzie dużo mniejsze niż siła obrony. W tej sytuacji przeciwnik może mieć mało sytuacji strzeleckich i musi liczyć na rzuty wolne.

3. Proporcjonalne wybieranie zawodników.
Zawodnik w momencie podania będzie wybierać gracza także na podstawie proporcji jego siły w danej formacji względem całej linii. Mając zawodników kolejno: 15 OVR, 35 OVR, 50 OVR, każdy będzie mieć szansę na otrzymanie podania analogiczną do wkładu w siłę ataku(w tym przypadku Gracz A może liczyć na otrzymanie 15% podań podczas gdy 50% podań będzie trafiało do Gracza X z 50 OVR). Dlaczego? Dlatego że Gracz 50 OVR będzie mieć większe szanse na pokonanie Bramkarza, a zawodnicy mają jeden cel - strzelić gola.

4. Bramkarz vs Strzelający
W przypadku sytuacji strzeleckiej (pole karne, strzał z dystansu, rzut wolny/karny) wybrany strzelec będzie pojedynkować się z Bramkarzem w celu ustalenia czy padła bramka czy nie. Tutaj daliśmy bonus dla Bramkarza tak by nie każda sytuacja strzelecka kończyła się bramką. W przypadku akcji głównym czynnikiem decydującym o bramce jest umiejętność Gra Ofensywna podczas gdy rzuty rożne/wolne/karne rozgrywane są w oparciu o umiejętność Stałe Fragmenty.

Ustawienia i Taktyki
Aktualnie w grze dostępne są następujące ustawienia oraz taktyki:
z 3 obrońcami: 3x4x3 3x5x2 3x3x4
z 4 obrońcami: 4x4x2 4x5x1 4x3x3
z 5 obrońcami: 5x4x1 5x3x2

Gra normalna
Bez zmian w sile ataku, pomocy i obrony
   
Gra defensywna
+10% obrona
-10% atak

Gra ultra defensywna
+20% obrona
-20% atak

Gra ofensywna
+10% atak
-10% obrona

Gra ultra ofensywna
+20% atak
-20% obrona

Gra pozycyjna
+10% obrona
+10% podania
-20% atak

Gra kreatywna
+20% podania
-10% atak
-10% obrona
 
Ustawienie zawodników oraz taktyki mają duże znaczenie podczas meczu i może odwrócić losy spotkania.
Proporcjonalne porównanie linii taktycznych sprawia, że nie ma ustawienia idealnego i należy zwracać uwagę na ustawienie naszego przeciwnika i dokonywać korekt podczas meczu.
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości