Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dziwny podział umiejętności.
#1
Nie do końca rozumiem umiejętności postaci. Których jest tylko 8. To dość mało, zważając na to, że to gra przeglądarkowa  i  gra tylko na takich atrybutach liczbowych ma pole do popisu, bo nie istnieje żaden gameplay rodem z FIFY, czy PESa. 

Atrybutów powinno być przynajmniej z 20-30. Kolejnym problemem jest to, że nie wybieramy u postaci np. lepszej nogi, wzrostu, czy wagi. To dość mocno ogranicza taktyki, różnorodność. Wiem, że i obecnie overall nie jest najważniejszy, tylko dużą rolę odgrywają główne umiejętności na poszczególną pozycję, bądź co bądź, to dość biedna wieloaspektowość. Wtedy można byłoby w klubie (poza właścicielem i asystentem) ustanawiać także trenerów i ewentualnie skautów. Bo liczyłoby się szukanie zawodników pod taktykę, szukanie perełek, które podchodzą ze swoimi atrybutami pod silnik gry. Możliwe wtedy byłyby pojedynki "Dawida z Goliatem", gdzie "Dawid" pomimo mniejszego overallu mógłby dawać sobie radę z większymi overallami, poprzez niegłupie rozrządzanie swoimi punktami energii na atrybuty.
Wtedy także niemożliwe byłoby, że jest tylko jeden możliwy poradnik do gry, że napastnik ma trenować najlepiej to i to, pomocnik to i to itd. Byłyby rożne "szkoły", co najlepiej trenować, żeby odnosić sukcesy postacią w grze. Bo jeden miałby swoją postać bazującą głównie na technice i ustawianiu się w polu karnym, natomiast drugi cechowałby się dużą szybkością i zwinnością pod bramką przeciwnika. Inną sytuacją byłaby sytuacja podbramkowa, jeśli zawodnik ma piłkę na słabej nodze (a nie trenował jej) to miałby o wiele mniejszą szansę na wykorzystanie sytuacji podbramkowej. 


Kolejny błąd to boostingi. Jak zacząłem grać w tą grę, myślałem przez pierwsze minuty, że to jest fajne rozwiązanie, że  są to faktycznie jakieś "specjalności" zawodników. Jednak się rozczarowałem. 
Przecież to można byłoby tak fajnie rozwinąć.
Np. kontrola piłki dodawała by % do atrybutu "kontrola piłki" (jeśli oczywiście by istniał), specjalność "1 vs 1" zwiększałby procent podczas meczu, że zawodnik wygra pojedynek 1 vs 1. I tak dalej. Oczywiście skonstruować to w taki sposób, że na jedną specjalność zbiera się długo (mniej więcej tyle jak na jeden duży boost obecnie), żeby te specjalności były faktycznie czymś specjalnym. To zwiększyłoby z pewnością zainteresowanie się mini boostingami na aukcjach, co znaczy, że gracze chętniej kupowaliby kredyty za prawdziwe pieniądze.

Kolejną sprawą byłyby transfery i wypożyczenia. Często w samej rozmowie, kiedy nakłania się zawodnika do dołączenia do klubu, da się rozpoznać, czy zawodnik będzie grał w tą grę, czy wszedł do gry tylko na kilka dni. Takie manualne "ocenianie potencjału zawodnika", czy on za tydzień będzie miał tego overall'u więcej i tym samym zwiększy swoją szansę na dobre statystyki w sezonie, czy on za kilka dni będzie stał ze swoim overall'em w tym samym miejscu. Na tych "ambitniejszych" można byłoby zarabiać, wtedy nawet stosunkowo młody klub, poprzez dobry skauting, mógłby wzbogacić się w miarę szybko. Można także byłoby popracować nad bardziej rozbudowanymi umowami (jak też np. % od następnego sezonu, czy premię jeśli piłkarz zdobędzie jakieś trofeum, lub zdobędzie określony OVR).

To wszystko prowadzi do tego, że gra oddaje wrażenie monotonnej, bo trzeba wiedzieć tylko, że na każdą pozycję są 3 umiejętności, które trzeba głównie trenować, że trzeba podwyższać swój overall i wymagać max. pensji od klubów. I tak codziennie, szybciej dojdziesz oczywiście poprzez kredyty, przez co wiele ludzi ocenia tą grę jako p2w. Co akurat w dzisiejszych czasach jest normalne, twórcy muszą jakoś zarabiać, a także dać możliwość osobom, które chcą szybciej wspiąć się na szczyt, a nie szkoda im na to pieniędzy. Jednak jeśli byłoby więcej atrybutów nie byłoby to takie "overpowered" i skłoniłoby to graczy do mądrzejszego rozplanowywania atrybutów. 

Dużym plusem, za który trzeba pochwalić twórców to pojedynki na triki, fajnie rozbudowany dodatek do gry.
[Obrazek: IrzRhUt.png]
Odpowiedz
#2
Atrybutów powinno być przynajmniej z 20-30.

Bardzo ciekawy i dobry punkt. Obecnie oprócz trenowania stałych umiejętności i ubierania się w ten sam set ciuchów co 95% serwera, gra nie daje żadnego urozmaicenia pod względem buildów postaci, nie spotkamy tu sytuacji, gdzie jeden zawodnik jest zwinnym dryblerem, ale siłowo już nie jest tak mocny, a można spotkać obrońcę, który jest chodzącym murem, ale jego szybkość daje wiele do życzenia. Jeżeli byśmy dodali kwestię wzrostu, wagi ( co przykładowo daję wpływ na szybkość zawodnika początkowo - przykładowo 180CM-186CM = 60 szybkości / 170CM-180CM = 70%, daje zupełnie inne wartości na boisku i już inaczej całą mechanika gry wygląda. Jeżeli chodzi o ten podpunkt to jestem ZA!

Kolejny błąd to boostingi.

Tutaj również pozytywnie patrzę na tą sprawę, bo troszkę uważam, że całość jest mało przemyślana - nawet w obecnej formie ulepszania, bądź wymieniania na umiejętności. Tutaj widzę również bardzo duży potencjał, który mógłby poprawić, a przede wszystkim urozmaicić grę, bo teraz wymieniając obojętne jaki boost - ulepszasz każdą umiejętność, co dla mnie jest troszkę bez sensu. ( nawet jak ma to być 00,07% ).



Kolejną sprawą byłyby transfery i wypożyczenia.

Sam pisałem dosyć niedawno ( a może dawno? ) kwestię ulepszenia możliwości klubu, gdzie między innymi był podpunkt typowo pod właśnie transfery, wypożyczenia. Tutaj nie ma co dodawać, ponieważ ta opcja MUSI znaleźć się w grze, bo potencjał jaki w tym jest, jest po prostu olbrzymi.





Także jestem mega za Twoją propozycją i propsuje Smile
Odpowiedz
#3
Atrybuty: co do zasady się zgodzę, grałem w dwie takie gry, gdzie tyle atrybutów było, jednak z doświadczenie mogę powiedzieć, że wszyscy i tak rozwijali je w (w 99%) w ten sam sposób, bo część z nich było takimi atrybutami głównymi (co ci po szybkości jak na końcu nie trafiasz w bramkę bo masz słabą celność strzałów), co więcej na obecnym silniku FT nie byłoby możliwości dodania ich, bo nawet nie można teraz wyciągnąć ilości podań poszczególnych zawodników w meczu, wydali już jakiś hajs na ten silnik to nowego raczej prędko nie zobaczymy

Boostingi: tak jak piszesz, ale wg mnie w obecnej formie silnika to chyba najlepsze rozwiązanie dla tego modułu wymyślili

Transfery i wypożyczenia: uzasadnienia odrzucenia masz w iluśdziesięciu pomysłach na forum, obstawiam, że przeszkodą ku temu jest target klientów, którzy nie mają zbyt dużo cierpliwości (masz 3h zerwanie kontraktu i jeszcze im za długo), powiem tak: w grze, którą podałem za przykład kontrakty były na kilka sezonów w przód a same sezony trwały dłużej (2 mecze w tygodniu) i działało, wypożyczenia były też bo był sens w tamtym układzie kontraktów, tutaj zamysł twórców jest taki, że mają być krótkie kontrakty ze względu na nieuczciwych właścicieli klubów (widocznie mają złe doświadczenia) i obstawiam, że to się nie zmieni
Odpowiedz
#4
Dlatego właśnie zrobiłem ten wątek w dziale "Dyskusje", a nie "Propozycje zmian". Bo wiem, że na obecnym etapie gry, jedynie można byłoby zmienić kontrakty i może ewentualnie te boostingi. Jednak nawet one, bez tego (że nie ma w grze tylu atrybutów, o ilu pisałem) tracą sens. Po prostu chciałem poznać zdanie innych na ten temat, bo gra ma wielki plus, że gramy z innymi ludźmi, każdy piłkarz to sterowana przez jedną osobę postać, więc jednak brakuje bardziej szczegółowych możliwości rozbudowywania kariery i umiejętności swojego piłkarza.

(08.07.2019, 11:34)Arcire napisał(a): Atrybuty: co do zasady się zgodzę, grałem w dwie takie gry, gdzie tyle atrybutów było, jednak z doświadczenie mogę powiedzieć, że wszyscy i tak rozwijali je w (w 99%) w ten sam sposób, bo część z nich było takimi atrybutami głównymi (co ci po szybkości jak na końcu nie trafiasz w bramkę bo masz słabą celność strzałów), co więcej na obecnym silniku FT nie byłoby możliwości dodania ich, bo nawet nie można teraz wyciągnąć ilości podań poszczególnych zawodników w meczu, wydali już jakiś hajs na ten silnik to nowego raczej prędko nie zobaczymy


Co do atrybutów, to właśnie moim zdaniem ta większa liczba atrybutów zmusiła by do czegoś innego. Np. napastnik cechujący się dużą szybkością, ale mający słabszą celność strzałów produkowałby dla drużyny pewnie więcej sytuacji podbramkowych, ale mniejszą ilość z tego kończyłby bramką, jednak taki napastnik z lepszą techniką, ale mniejszą szybkością, potrafiłby z 2-3 sytuacji na mecz, strzelić 1-2 bramki co pomagałoby drużynom, które grają defensywnie, które nie mają aż tylu argumentów w ofensywie. Ten szybszy jednak bardziej męczyłby obronę przeciwnika, co powodowałoby z coraz większą ilością akcji pod bramką przeciwnika z upływem minut.
[Obrazek: IrzRhUt.png]
Odpowiedz
#5
To nie Football Manager ani Fifa. Pewnie, że chcielibyśmy mieć takie takie technicznie możliwości, jak ekipa z tych 2 gier (i zarobkiWink), ale nie mamy.
Odpowiedz
#6
A co to? Klikacz Team? Przez brak zespołu developerów nie można wszystkiego skreślać i nie próbować pójść chociażby w tą stronę. Bo póki co wszystko opiera się ciągle na tym samym i z czegoś co mogłoby być fajne robi się kolejny dodatek typu klik - zero myślenia.

Dostajecie listę czegoś sensownego od A do Z, a jedyne co to odpisujesz to o hajsie i braku programistów.. jakby graczy to interesowało najbardziej : )
To od Was zależy czy dalej będziecie szli w monotonię czy nie. Reprezentacje tego nie zmienią.
Odpowiedz
#7
Graczy zawsze interesują zupełnie inne sprawy co devów Tongue Jakby developerka gamedevu polegała na spełnianiu życzeń klientów, to nie dałoby się na tym zarobić Big Grin
Odpowiedz
#8
(08.07.2019, 20:56)Ten Dobry napisał(a): To nie Football Manager ani Fifa. Pewnie, że chcielibyśmy mieć takie takie technicznie możliwości, jak ekipa z tych 2 gier (i zarobkiWink), ale nie mamy.




Oczywiście TenDobry masz rację, że nie jest to ani fifa, ani football manager, ale nie możemy też popadać w skrajność. Nie grałem w poprzednią wersję FT, ale widziałem na YT filmiki ludzi, którzy pokazywali całe mechaniki, które obowiązywały wcześniej w grze: większa interakcja z grą, większa odpowiedzialność pod względem decyzji, więcej możliwości jako przedstawiciel klubu. Zasłaniacie się tym, że nie wprowadzicie możliwości ustawienia wykonawców: karnych, wolnych oraz rożnych - ponieważ jesteście przekonani, że będzie sytuacja, gdzie w 90% przypadkach to właśnie włodarze klubów będą się ustawiać jako główni wykonawcy, a ja myślę, że będzie to znikomy przypadek - ponieważ dla większość doświadczonych zarządów klubowych liczy się dobro zespołu i chęć wygrywania, niż indywidualna korzyść. Oczywiście, będą takie sytuacje, ale prawda jest taka, że dzięki możliwości zerwania kontraktów, ludzie będą uciekać od takich zespołów. Myślę, że możecie zacząć bardziej nam ufać jako graczom, którzy grają w Waszą grę. To samo tyczy sytuacja odnośnie transferów/wypożyczeń - bo ludzie będą robić przekręty, nie będą mogli odejść przez jakiś czas z drużyny, bądź coś jeszcze innego. Przecież można to łatwo ogarnąć i zrobić jakieś bariery dotyczące takich sytuacji: Transfer z jednego klubu do drugiego = banicja na powrót do poprzedniego klubu na 30 dni, jak w chwili obecnej ( ale możliwość zarobkowa dla zespołów ) wypożyczenie zawodników do innego zespołu = banicja na powrót do macierzyńskiego klubu na 15 dni ( brak możliwości zarobkowych dla klubów za wypożyczenie ). - wtedy jak już się tak obawiacie przekrętów finansowych, to można mniej więcej tak to zabezpieczyć.



FT to gra, gdzie oprócz rozwijania swojej postaci, dużym aspektem jest rozwijanie klubu, a na ten moment gra nie oferuje zbyt dużo. Zamiast zacząć się martwić tym, że ludzie będą pokrzywdzeni ( a to każdy przypominam, że powinien przemyślanie podjąć decyzję odnośnie całokształtu: transferów, dołączenia do klubów czy innych rzeczy), to dajcie nam narzędzie, abyśmy zaczęli się bawić w tą grę.



Pomysł Męczywora to tylko koncepcja jak można poprawić mechanikę gry, abyśmy więcej przyjemności dostawali od FT Smile

(09.07.2019, 13:11)darHen napisał(a): Graczy zawsze interesują zupełnie inne sprawy co devów Tongue Jakby developerka gamedevu polegała na spełnianiu życzeń klientów, to nie dałoby się na tym zarobić Big Grin


Oczywiście, że graczy zawsze interesują inne sprawy niż deweloperów, ponieważ to my budujemy społeczność w tej grze i to właśnie między innymi dzięki nam, mogą rozwijać swoją grę oraz inwestować zarobione pieniądze w rozwój. Oczywiście, każdy chce wyjść jak najlepiej pod względem finansowym, ale można to wszystko fajnie i ciekawie połączyć. Dla mnie gra ma olbrzymi potencjał, ale w chwili obecnej oprócz klikania codziennie treningów, robienia pojedynków na tricki i zapisywaniu się na trening klubowy - nie oferuje nic więcej. Oczywiście zaraz może paść hasło, że przecież można śledzić rynek, bawić się w handel bądź cholera wie co innego - ale samej interakcji z grą - jest niewiele. Również zainwestowałem jakieś pieniądze w FT i planuję tutaj zostać na bardzo długi czas, ale chciałbym też, aby projekt się rozwijał i szedł do przodu z nowymi możliwościami i mechaniką gry.


____________________________


Można zrobić wiele w tej grze, bo potencjał jest ogromny. Można również i dobrze zarobić, ale chciałbym, aby administracja przykładała troszkę więcej uwagi do pomysłów graczy, bo wspólnym zaangażowaniu się w sprawę z FT - możemy sięgnąć nieba.
Odpowiedz
#9
Zgadzam się z chłopakami powyżej. Gra jest grą przeglądarkową i polega na klikaniu. Lecz powinno być co klikać... niestety od dłuższego czasu gra własnie jak kolega powiedział polega na kliknieciu treningu, "odbębnienu" pojedynków na tricki i TK. Gra zaczyna zamulać, wszystko opornie idzie a zmian jak było tak nie ma, a każde zmiany wprowadzone w grę powodują że po tygodniu od wprowadzenia nie ma co robić. Grałem w bardzo dużo gier przeglądarkowych i w żadnej jeszcze nie spotkałem się w takiej monotonii i braku możliwości jak tutaj. Szkoda bo zaufałem, wydałem kasę na waszą działalność a mimo moich niskich oczekiwań nie dostałem nic satysfakcjonującego. I szkoda że nie doceniacie pomysłów, porad graczy. 3/4 pomysłów jest odrzucanych i za każdym razem ta sama wymówka i w tym wypadku to samo... Facet napisał co myśli dał pomysły i jak zwykle tłumaczenie "To jest gra przeglądarkowa a nie fifa". Porażka totalna. I to nie tylko jest moje zdanie ale i wielu z mojej drużyny jak i innych. Szkoda bo projekt ma potencjał.
Odpowiedz
#10
Facet napisał o 20-30 umiejętnościach, gdzie gracze hołdują jedynie tzw. "głównej", kondycji + jakiejś trzeciej, a zupełnie nie rozumieją, że i czwarta potrafi zrobić różnicę, więc co dopiero myśleć o kilkudziesięciu więcej? Co do pomysłów to już podkreślałem wielokrotnie - każdy uważa, że jego własny jest najlepszy. Sam wielokrotnie takowe poddawałem na zebraniach Adminów, uważałem je za świetne, ale były odrzucane. Czemu? Bo nikt w stosunku do siebie nie jest obiektywny. Każdy woli co innego. Jeden ryż, drugi ziemniaki. Tak jest i z grami. Jednemu pasuje poklikać w FT, a nie siedzieć pół dnia nad nią, inny woli pół dnia spędzić na strzelaniu z pistoletów lub wyczarowywaniu potworów.
Odpowiedz
#11
Każda gra się starzeje, ciężko balansować w nieskończoność, ja byłbym za umiarkowanym tworzeniem nowych serwerów
Odpowiedz
#12
(11.07.2019, 11:17)Ten Dobry napisał(a): Facet napisał o 20-30 umiejętnościach, gdzie gracze hołdują jedynie tzw. "głównej", kondycji + jakiejś trzeciej, a zupełnie nie rozumieją, że i czwarta potrafi zrobić różnicę, więc co dopiero myśleć o kilkudziesięciu więcej? Co do pomysłów to już podkreślałem wielokrotnie - każdy uważa, że jego własny jest najlepszy. Sam wielokrotnie takowe poddawałem na zebraniach Adminów, uważałem je za świetne, ale były odrzucane. Czemu? Bo nikt w stosunku do siebie nie jest obiektywny. Każdy woli co innego. Jeden ryż, drugi ziemniaki. Tak jest i z grami. Jednemu pasuje poklikać w FT, a nie siedzieć pół dnia nad nią, inny woli pół dnia spędzić na strzelaniu z pistoletów lub wyczarowywaniu potworów.



Dlatego od tego są ankiety, aby ludzie zagłosowali i zdecydowali czy są za jakimś pomysłem czy też nie. Jeżeli większość głosuje ZA, to nie można już patrzeć na pojedyncze jednostki, które się nie zgadzają. W każdej grze w którą grałem - czy to było MMORPG, gry przeglądarkowe czy inne rzeczy - to był dział propozycji, gdzie to właśnie społeczność gry proponowała zmiany i jeżeli duża część osób była za pomysłem, to administracja robiła chociaż minimalny kroczek w tym kierunku, aby to wprowadzić.


To tylko koncepcja, a nie nakaz odgórny, gdzie MA TAK BYĆ I CH**. Oczywiście to Wasza gra i to Wy podejmujecie decyzje, ale jeżeli będziecie patrzeć tylko na stan konta, a nie na wpływ rozgrywki to większości ludziom gra szybciej bądź później się znudzi. I nie, nie chodzi o to, że każdy uważa swój pomysł za najlepszy i nie jest obiektywny do samego siebie - tylko jeżeli coś może zostać wprowadzonego, co poprawiło by rozgrywkę i społeczność wyraża aprobatę pomysłu to powinniście się nad tym zastanowić.

Poza tym jak ktoś nie lubi ryżu, bądź ziemniaków to zawsze pozostaje kawałek mięska bądź surówka ;-)

Nie ma co się teraz kłócić, to Wasza gra i Wasze decyzje i tyle w temacie.
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości