Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[inne] rozdzielenie wspólnego IP
#1
1. Moduł, w którym chcesz coś zmienić:
 ogólnie gra? 
2. Opis propozycji \ pomysłu: 
Dodać do ustawień rozdzielenie wspolnego IP. Wiele gier to ma i chyba każdy wie o co chodzi. Gra np rodzina, czy przyjaciele i wchodzą do gry na jednym urządzeniu czy korzystający z jednego internetu, np WiFi w domu czy pracy. Taka opcja pozwoli na kilka kont z tego samego źródła ale jednocześnie zablokuje jakiekolwiek transakcję, czy handel między tymi kontami. 
3. Uzasadnienie przydatności:
Bardzo proste, zmniejszy ilość niesłusznych banów o multikonta.
Odpowiedz
#2
Jeśli chodzi o dodawanie takiego modułu, to uważam go za bezsensowny. Co z tego, że dodasz brata, czy kogoś innego do wspólnego łącza, jeśli administracja wykryje jakąś interakcje między kontami i z góry leci ban. Gdybym ja miał tworzyć taką grę, próbowałbym (wiem, to trudne) tworzyć nowe moduły w taki sposób, aby gracze nie mogli dostać żadnych bonusów, nawet jeśli jest to multikonto. Niestety obecna forma rozgrywki nie pozwoli na takie modyfikacje i nie da się czegoś takiego zrobić. Może zatem warto byłoby coś zmienić w logice wykrywania multikont? Ja widzę 2 rozwiązania. Pierwsze: jeśli istnieją dwa konta, między którymi istnieją jakieś zależności - logowanie z tych samych adresów IP, czy np. transakcje na rynku, to proponowałbym np. nie banować osób, między którymi doszło do transakcji na rynku a cena przedmiotu transakcji była ceną, jaką dany przedmiot na rynku kosztuje. To rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Na pewno minusem jest to, że jeśli ktoś będzie chciał kombinować, to będzie to dla niego uproszczeniem. Dlatego mam też drugi pomysł: ograniczenie interakcji pomiędzy kontami podejrzanymi o multikonto. Przykład: system podczas np. logowania będzie gromadził dane o graczach i ustalał powiązania z innymi kontami. Następnie np. podczas przeglądania ofert na rynku, oferty od gracza, który znalazł się na liście powiązań z graczem, który przegląda rynek nie będą wyświetlane. To samo można wtedy zrobić z pojedynkami na tricki. Jeśli konta mogą być w jakiś sposób powiązane, to nie będzie takiej możliwości, aby doszło pomiędzy tymi kontami do pojedynku.

Myślę, że moja druga opcja byłaby lepszym rozwiązaniem, aczkolwiek wszystko da się w jakiś sposób obejść i na pewno znajdą się osoby, które to zrobią. Temat multikont zawsze będzie trudnym tematem. Można zapobiegać kolejnym banom i próbować ograniczyć grę nie fair na poziomie aplikacji, można też banować konta, które nie przestrzegają regulaminu, co w oczach administracji (w sumie ja też tak uważam) nie jest niczym złym, bo to usługa, a z postanowień zawartych w regulaminie trzeba się wywiązywać.
Odpowiedz
#3
Oj kolega mnie nie zrozumiał do końca. Pisalem o rozbudowanej wersji twojego drugiego pomysłu. Ale zupełnie nie było jakiegokolwiek połączenia z drugim kontem. Żadnych transakcji, handlu czy czego kolwiek. Wiele gier online to ma i za każdym razem działa. Przykład na grze "plemiona" bardzo znana na pewno każdy ją kojarzy. Grając kilka lat w tą grę nie słyszałem o Banach za multikonta, właśnie dzięki temu rodzieleniu łącza. Mogłem na jednym komputerze grać z bratem, kuzynem, 5 kolegami i kim tylko bym chciał.
Odpowiedz
  


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Inne]Otwieranie paczek Baranos11 0 172 06.11.2019, 22:14
Ostatni post: Baranos11
  [Inne] Nowy dodatek PVP Arcire 8 1,217 12.09.2019, 11:01
Ostatni post: Aron R

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości