Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowy system umiejętności
#1
Cześć, 

Dzisiaj opiszemy Wam najbardziej rewolucyjną zmianę jaką zdecydowaliśmy się wprowadzić. Ze wszystkich źródeł informacji o grze wyróżniał się jeden powtarzający się problem - nowi gracze nie są w stanie dogonić czołówki jeżeli zaczęli grać później niż w dniu startu serwera.

Postanowiliśmy wprowadzić system patchów gry z maksymalnym poziomem umiejętności oraz radykalnie obciąć wartości umiejętności. Taka propozycja była najlepiej oceniania na forum gry przez graczy wśród wszystkich propozycji.

Wersja gry v1.0 będzie miała zablokowany rozwój umiejętności na poziomie 100.00 punktów.  W ten sposób nowy gracz będzie zawsze w stanie osiągnąć wysoki poziom umiejętności przy regularnym treningu.

[Obrazek: news_skills.png]
  • Z każdym updatem gry (v1.1, v1.2) będziemy stopniowo podnosić limit umiejętności, tak by aktualna czołówka dalej mogła rywalizować, a jednocześnie nie mogła drastycznie uciec. 
  • Naszym celem jest zbudowanie systemu gdzie większy wpływ na wynik meczu ma taktyka, zgranie, formacja i nastawienie zespołu.
  • Będziemy na bieżąco monitorować tempo rozwoju zawodników i modyfikować trudność zdobywania umiejętności na poszczególnych poziomach.

Trudność wytrenowania 1 punktu umiejętności wzrasta wykładniczo  (wytrenowanie umiejętności z 1 na 10 nie zajmie tyle samo czasu co z 11-20. Tak samo trening z 81 na 90 będzie zajmować o wiele mniej czasu niż  trening przedziału 91-100, mimo że wszędzie różnica to 10 pkt).
Wprowadziliśmy pasek postępu, który informuje gracza ile % brakuje mu do osiągnięcia następnego poziomu umiejętności.


W grze postanowiliśmy zmienić także wszystkie umiejętności. Zredukowaliśmy ich liczbę do 8 i wprowadziliśmy realny wpływ każdej umiejętności na to co się dzieje na boisku w trakcie meczu.
System taktyki i nowych umiejętności wprowadza jednocześnie wyższą losowość - gdy gra zawodnik 100pkt vs 100pkt trudniej przewidzieć, który z nich jest lepszy. Analogicznie gdy grają dwa topowe zespoły o niewielkiej różnicy umiejętności. To wprowadza więcej emocji w meczach. Nikt nie będzie pewny zwycięstwa gdy różnie między zawodnikami nie idą w miliony punktów, a przy zbliżonych wartościach to taktyka odgrywa kluczową rolę. 

Zapraszamy do dyskusji!
Odpowiedz
#2
Forum na telefonie to jakaś masakra,sprawdźcie sobie na forum ten post. Jedno pytanie ile dziennie PA będzie max?
Odpowiedz
#3
Świetna decyzja, zmiana na plus!
[Obrazek: ka32G6n.png]
Odpowiedz
#4
Na pierwszy rzut oka pierwszym plusem jest fakt, że mamy do dyspozycji wiele (8) dostępnych umiejętności. Będzie to wola gracza, które umiejętności chce trenować jako pierwsze. Logicznie rzecz biorąc trochę myślenia i kombinowania z tym, co jest dobre. Planowanie, które umiejętności rozwijać wcześniej patrząc w przód na terminarz oraz mecze, które nas czekają.

Mam rozumieć, że gracz, który dojdzie do gry po jakimś czasie będzie na takich samych zasadach zdobywał um? Chodzi mi o tempo i czas treningu, dla każdego jednakowy?

Jeśli osiągniemy 100% umiejętności na danej wersji i nie będziemy mieli możliwości dalszego treningu, któreś z umiejętności będą "ruchome", czy wszystko stałe? Ogólnie mam na myśli to, czy jeśli danego dnia mam umiejętność kondycja 80, po jakimś czasie nie trenowania spadnie np. do 78 czy jak? (Jest to tylko przykład).

I ostatnie pytanie na dany moment. Trenowanie umiejętności klikanie, czy coś innego? Wiem, że na starym forum było kilka propozycji jak to zastąpić, dlatego pytam.
Dobiorę kilka osób do klubu na FT. Pisać PW - tylko poważne i ogarnięte osoby. Topka. 
Odpowiedz
#5
Bardzo fajne rozwiązanie. Na pewno zwiększy to rywalizacje w meczach oraz nie zniechęci nowych graczy, którzy założą konta nieco później. 

Mam pytanie jednak co do terminów każdej nowej aktualizacji gry. Bedą one dokładnie ustalone (np. Co miesiąc lub co 3 miesiące) czy na jakiejś innej zasadzie będzie się to odbywało?
Odpowiedz
#6
czyli nie będzie potencjału i tylko umiejętności się liczą? i każdy trenuje idzie w kierunku który uważna za najlepszy?nie góruje jedna umiejętność nad druga? sama zmiana z tymi patchami zdecydowanie na bardzo duzy plus. Zawsze jest opcja dogonienia czołówki nawet jeśli zajmie to w późniejszym czasie bardzo długo to widać światełko a nie jak na starym ft Big Grin czekam na dalsze smaczki dotyczące gry Smile
Odpowiedz
#7
Dobry wieczór państwu, kochani moi!

No i to mi się podoba, znowu będzie można zagrać tak jak rżnęło się w podstawówce Big Grin
Odpowiedz
#8
Pomysł wydaje się być całkiem ok, na pewno zmiana na plus w kwestii zdobywania UM. A teraz podstawowe pytanie - co kryje się pod hasłem "regularny trening" ? Smile Jak trening będzie wyglądać w nowej wersji FT?
Błagam, nie mówcie, że klikanie pozostaje.
Odpowiedz
#9
dużo pytań zero odpowiedzi Big Grin
Odpowiedz
#10
Wszystko ładnie pięknie, tylko nie powinno dojść do sytuacji, że mamy wytrenowana postać na maxa w danej wersji gry i nie mamy jak rywalizować z innymi zawodnikami w TOP. 
Rywalizacja w meczach jest jak najbardziej na plus, jednak trzeba pamiętać że to nie manager, więc ustawienia taktyk itp. nie powinno odbywać się jedynie z poziomu klubu. Każdy powinien dbać o swoją postać i kombinować jak ugrać jak najwięcej z danego meczu dla siebie by zdobyć przykładowo medal czy inne elementy gry.

Dodatkowo skoro chcemy dać szansę innym (nowym) to nie może być też tak, że przyrost wykładniczy zajmie tyle czasu ile nowy patch - w takim przypadku nowy zawsze będzie miał problem by robić do TOP. 
Oba te elementy muszą że soba współgrać, a nowe funkcjonalności nie zawsze muszą iść w parze z podniesieniem limitu UM.

Trzeba pamiętać o tym o czym mówiłem zawsze, że w FT mając zawodnika powinniśmy mieć szeroka możliwość zmian jego zachowania, które realnie wpływają na losy jego w grze.
Odpowiedz
#11
Headbanger - ototot!
Powinno być samopoczucie,mentalność,morale zespołu,forma dobrze zbudowana oraz zmęczenie. Nie,że grasz ciągle a nie odpoczywasz nigdy albo jeden mecz a potem grasz ciągle. Trzeba coś rozegrać,aby był spadek formy z um wtedy można pisać o czymś co będzie dobrze działało.
Odpowiedz
#12
(20.05.2018, 11:49)Borian napisał(a): A może zamiast dać możliwość rozwoju każdej umiejętności do 100 punktów w patchu dać dodatkowo dużą pulę punktów, które można w danym patchu wykorzystać? Jeżeli ma być 8 umiejętności to powiedzmy dać pulę 600 czy 500 punktów do rozdania, wtedy każdy może rozdawać punkty w różny sposób co zwiększy rywalizację. Później co patch zwiększać maksymalny poziom danej umiejętności o np. 10 i dorzucać 50-60 punktów do rozdania.
Czyli masz na myśli to, aby finalnie po uzyskaniu max umiejętnośći na 1. patchu, poszczególne umiejętności są na różnych wartościach, a nie wszystkie na 100?
Dobiorę kilka osób do klubu na FT. Pisać PW - tylko poważne i ogarnięte osoby. Topka. 
Odpowiedz
#13
Dokładnie o to chodzi, niby każdy będzie miał szanse dojść do najlepszego LVL tych UM, ale jest jedno ale... Przecież jak my będziemy grać od pierwszego dnia startu, a ktoś zacznie rok później, to logiczne jest, że przez rok będzie słabszy od nas. Niby problem rozwiązany, ale jak widać nie do końca.
Abrus już nawet o tym wcześniej wspominał Smile
Odpowiedz
#14
Borion, dobry pomysł - dać pulę która mozna dotrenowac ale każdą UM ograniczyć do poziomu max by nie było sytuacji, że trenujemy 2/3 UM. 
Tym samym każdy zawodnik będzie w swój sposób trenował postać - dostając 300 pkt do wytrenowania wrzuci 50 w celność bo więcej nie będzie można (limit) i zostanie jemu 250 na pozostałe 7 UM.
Tym samym każdy zawodnik będzie unikalny, a nie kopiuj wklej.

Duży plus
Odpowiedz
#15
Ale to pod warunkiem, że każda umiejętność będzie miała taki sam potencjał. Jak będzie jak teraz, że:

Atak + 3 pot.
Strzały +2 pkt.
Bronienie +1 pkt

To każdy będzie robił na początku Atak.
Odpowiedz
#16
Jaki potencjał? Realny wpływ na gre każdej umiejętności, potencjał tutaj nie jest nam do niczego potrzebny. Jak dla nie OUT jak najszybciej. Potencjał to coś co nie ma najmniejszego sensu..Big Grin
Dobiorę kilka osób do klubu na FT. Pisać PW - tylko poważne i ogarnięte osoby. Topka. 
Odpowiedz
#17
(20.05.2018, 11:31)abrus napisał(a): Headbanger - ototot!
Powinno być samopoczucie,mentalność,morale zespołu,forma dobrze zbudowana oraz zmęczenie. Nie,że grasz ciągle a nie odpoczywasz nigdy albo jeden mecz a potem grasz ciągle. Trzeba coś rozegrać,aby był spadek formy z um wtedy można pisać o czymś co będzie dobrze działało.

ale my nie wiemy czy to jest czy nie Big Grin piszemy co powinno byc, a moze administracja to juz zaplanowala. Bo mało szczegół znamy.
Odpowiedz
#18
W pewnej grze było cofanie um i wiadomo co się stało.
W grze klikanej nigdy nie będzie możliwości aby ktoś kto zaczął póżniej był lepszy od tego co zaczął pierwszego dnia i takie są fakty.
Odpowiedz
#19
(20.05.2018, 11:53)Asesor napisał(a): Dokładnie o to chodzi, niby każdy będzie miał szanse dojść do najlepszego LVL tych UM, ale jest jedno ale... Przecież jak my będziemy grać od pierwszego dnia startu, a ktoś zacznie rok później, to logiczne jest, że przez rok będzie słabszy od nas. Niby problem rozwiązany, ale jak widać nie do końca.
Abrus już nawet o tym wcześniej wspominał Smile

no ale logiczne ze zaczynasz później to topke dojdzie za kilka lat nawet przy regularnej grze/. Juz tez tak nie wymyślajmy. Każdy manager online jak zaczynasz to potrzebujesz lat żeby zagrać w pierwszej lidze !
Odpowiedz
#20
Tutaj do "dogonienie topki" będzie wyglądało w ten sposób, że zbliżymy się umiejętnościami do nich, a z tego względu, że nie będzie umiejętności milionowych, to będziemy w stanie z nimi jakoś powalczyć w meczu - tak mi się wydaje. Dogonić, żeby się zrównać z nimi UM to strasznie ciężko będzie, bo jak..? No za mało wiemy o tym pomyśle i takie gdybania są.
Dobiorę kilka osób do klubu na FT. Pisać PW - tylko poważne i ogarnięte osoby. Topka. 
Odpowiedz
  


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nowy Typer FT bubek 62 14,431 10.12.2018, 20:18
Ostatni post: Trxior
Thumbs Up Nowy styl forum Xiden 7 2,461 10.10.2018, 13:51
Ostatni post: Boixoholik
  Boosting Umiejętności bubek 34 11,054 08.10.2018, 07:51
Ostatni post: Limonek
  Nowy silnik meczowy Xiden 15 5,401 28.09.2018, 18:36
Ostatni post: Boixoholik
  System dochodów klubowych Dawid 18 6,051 15.09.2018, 08:18
Ostatni post: Luis Fonsi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości